2014年8月9日 星期六

【學生提問 - 溫習致命錯誤】 (有點長,但好重要唔該睇晒佢)

近來接到好多inbox問題係問ECON 應該點溫…操paper由邊年操到邊年…坊間練習有用好介紹…

容許我串一點講句,教育制度改左後,雖然比AL淺得多,但95% DSE世代的同學仔已經唔太知咩係「溫習」。(其實由S5開始Patrick就已經好串,只是如非必要情況會控制著,是次串的目的係導人向善,若有得罪,請勿見怪。) 一般同學經驗匱乏,經常犯下3大錯誤,以致浪費時間精神,換來慘痛的成績。

===================================

【錯誤1 – 生吞死記,以為安全踏實】

好多同學以為每科只要努力地背熟所有野入腦,就好安全,其實令自己走向絕路就係這種心態。Econ來說,很多同學所謂的「溫習」就是對著notes或教科書看一次,或者背一次,完全莫視當中因果邏輯及考核價值。變相等於仲停留於「清代」的讀書方法,背多左好多無謂野,搞到讀得異常吃力,想考得好當然係妄想。

我成日同學生講,Econ係讀來幫你節省時間輕鬆考取L5或以上的,唔係用來塞爆個腦!!! 正如substitutes 替代品、complements 輔助品、competitive supply 競爭供應、joint supply 聯合供應,你唔會將4個全部死記晒吧?! 到真係考DSE時,死背晒4個的考生當然會記錯或者唔記得啦,所以2013年先會得25%人答啱一題咁廢的MC。 (我的學生應該知我講咩XD)

===================================

【錯誤2 – 盲目操練,以為越多越好】

成日有同學問得邊度有練習,有些話跟年份操pp,覺得操得越多越安全穩陣。問題係就咁做一次,做錯再問點解,又唔會上心,又唔會得出一套skills避開伏位,練來有咩用? 我成日話操練目的係要訓練skills、汲取經驗、控制時間,如果一味求多,唔去留意共通點同破解方法,再多都無用。如此本末倒置,有違練習原意,成效不彰,實屬尋常。(雙重押韻XD)

係Econ度,唔將題目預先細緻分類,再學完應付每類技巧先操練,係冇可能有成效的。我見過有同學成隻牛咁不斷衝練習,操到冇晒練習,連某些AL out-syl的都夠膽死去做埋都唔知out-syl,或者做坊間的垃圾練習,練壞手勢,適得其反。連考評會考咩、點考、有咩伏位都唔知,盲摸摸去做練習,等同自殺。

===================================

【錯誤3 – 心存僥倖,不思進取】

好多同學會鍾意相信既定的模式(即一般大眾都係咁做我咪咁做囉),口話好想考好個試,但又冇諗過點做同實踐,懶得去設計一套有效策略同方法俾每一科,冇進取精神,幸運之神自然唔會企係你那邊。

S5時我讀7科雄霸5科全級第一,絕對唔係因為我天資好,而係我相信每一科都有更針對性的方法處理考試,冇選擇跟人去用既定的「清代」溫習方法。而我比正常人更貪心,永遠知人外有人,唔會滿足於現狀,唔會相信運氣,意志集中,律己以嚴,待人以寬。

===================================

好彩時代進步,現世的學生比兩間大學時代的前輩幸福,有一眾有heart有能力的導師協助你地,節省唔少功夫。


https://www.instagram.com/dseecon/



沒有留言:

張貼留言